3 bra smink tips

Mitt första bra tips är att du tvättar nogrant bort sminket när du haft det på dig! Dett är faktiskt mycket viktigt! Dels tycker jag det är fult när personer som inte tvättat bort sminket dagen innan så mascaran har kletats ut runt ögonen så att man är helt svart och sen kladdat på ny, usch! Men man ska också se till att rengöra huden så att den mår bra! Den behöver vila i mellan åt. På lov/helger se till att tvätta bort sminket och använd det bara om du måste! 
Själv försöker jag att inte sminka när jag ska till stallet, vara med mina kompisar. Jag tvättar bort det varje kväll och sätter på en återfuktande kräm som tar bort finnar och sånt också! Kolla bilder där nere för att se hur jag gör.
 
Mitt andra tips är använd bra prudukter vad du än gör, rengör hud som sminkar dig! Se dessutom till så att dom inte är gammla! 
Ta inte på förmycket smink när du sminkar dig. Ta så lite som du kan och ta det lugnt! Hatar folk som sminkar sig så onaturligt! Det ska se naturligt och lufta fram DITT ansikte, för det är ju det som är det finaste! Right? 
 
Tredje tipset är sattsa på att rengöra huden så att den är ren och finn fri så du bara kan ta lite puder och lite maskara! 
Annars tycker jag det finnaste som finns är utan smink, kanske lite mascara! Done! Själv använder jag puder och foundation, men jag försöker verkligen hålla min hud ren och slippa finnar så att jag bara behöver ha puder och mascara! 
 
Om du är en latmask kan du alltid slänga på lite mascara och ett läppglans, eller bara läppglans! Sjukt fräckt! 
 
På kvällen gör jag alltid:
1. tvättar huden ordentligt med vanligt vatten och vanlig mild tvål! 
2. Jag "tvättar" huden med hjälp av en pad (bomullstuss) och Clearasil DailyClear (den blå "burken"). Det tar bort ännu mer bakterier och rengör huden lite till.
3.Efter det smörjer jag in min hud med "Nivea Mattifying day care". Den återfuktar huden samt rengör och ser till så att det inte kommer upp mer finnar.
Kanske inte bästa bilden, men det går.
 
Detta funkar för mig, men alla har olika hud och det betyder att det kanske inte funkar lika bra för dig! Jag rekomenderar att du åker till en affär och kollar runt sen den du tycker värkar bäst, PORVA! 
 
Kommer mer sen hur jag tar hand om mitt hår, får ofta frågar hur jag får så långt hår! (visst det beror på vem man e och har för hår från början, jag har väldigt långt hår från början men, man måsta ta hand om det också!)
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Det är väldigt viktigt att rengöra sin hud och inte sova med smink och sådant så bra inlägg!

2013-04-03 @ 20:43:34
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Tilda

Skriv jätte gärna frågor i våran frågestund: http://teeamjump.blogg.se/2013/april/fragestund.html#comment

=)

2013-04-04 @ 09:53:33
URL: http://teeamjump.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

- SÅ lite så:)

2013-04-04 @ 12:46:52
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback